1 Jaar Burgemeester Martijn Derks
Een jaar geleden sloeg ik een nieuw hoofdstuk open. Een nieuw thuis, een nieuw ambt, een nieuw begin. En vanaf dag één voelde ik hoe bijzonder deze gemeente is.
Van mijn allereerste raadsvergadering tot de vele kennismakingen in al onze kernen.
Van het stille herdenken op 4 mei tot het samen vieren van 80 jaar vrijheid op Bevrijdingsdag.
Van gesprekken over veiligheid op straat tot wandelingen met inwoners die hun zorgen, ideeën of gewoon hun verhaal wilden delen.
Van meewerken met onze buitendienst tot samenwerken met onze Duitse buren.
Van verkiezingen tot lintjesregen.
Van vastelaovend tot jubilerende echtparen die laten zien wat verbondenheid betekent.
En natuurlijk het hoogtepunt: samen 750 jaar Beesel vieren. Trots op ons verleden, met vertrouwen in de toekomst.
Vandaag ben ik één jaar burgemeester.
Een jaar vol ontmoetingen, gesprekken, kritische vragen, warme woorden en betrokkenheid. Ik ben dankbaar voor het vertrouwen dat ik voel. Zowel positieve als kritische geluiden horen daarbij, ze houden mij scherp. Maar het allerbelangrijkste is dat we met respect met elkaar in gesprek blijven, met aandacht en oog voor elkaar. Dáár groeit een gemeenschap van.
Dank jullie wel voor het warm welkom en het vertrouwen, ook namens mijn gezin!
10 April 2026 (Bron: Martijn Derks)
Tags: #Gemeente, #Terugblik, #Burgemeester, #Beesel, #Reuver,